Wat is Zoekmachine Optimalisatie (SEO)?
Wil je meer bereiken met jouw website? Dan is een zoekmachine optimalisatie traject, ook wel Search Engine Optimization (SEO), zeker interessant voor jouw bedrijf of organisatie! Bedrijven hebben verschillende redenen om te investeren in het optimaliseren van de SEO. Denk daarbij aan het verhogen van de (online) verkoop van producten, het onder de aandacht brengen van de diensten, klanten rechtstreeks contact laten opnemen via de website of het creëren van meer nieuwsbriefaanmeldingen. Met SEO maak je van “zoekers” op internet jouw “bezoekers”. Met SEO alleen ben je er overigens niet. Het is een zeer goede stap wanneer je meer conversies wilt. Maar je eenmaal beter wordt gevonden en meer bezoekers jouw website bekijken, dan moeten ze ook de juiste informatie kunnen vinden. Zijn ze met behulp van de SEO bijvoorbeeld op een blog en product uitgekomen, dan moet ook de stap tot contact opnemen of kopen kunnen worden gezet. Dit moet eenvoudig en snel gaan. Duidelijke knoppen en eenvoudig afrekenen zijn daarbij bijvoorbeeld van groot belang. Alleen zo levert de zoekmachine optimalisatie ook een conversie op.
Een voorbeeld van SEO:
- Je bent een badkamerspecialist
- Het zoekwoord waar iemand op zoekt is ‘design wastafel’
- Jouw website verschijnt hoog in de zoekresultaten en trekt relevante bezoekers naar jouw website
- De eerste pagina die de bezoeker op jouw website te zien krijgt gaat over ‘design wastafel’, want dat is een relevant resultaat voor de bezoekers! Dit noemen we de landingspagina. eZense kijkt met SEO naar de structuren van jouw website en geeft je een aanbeveling om het maximale meetbare resultaat te halen uit jouw website.