SEO: goedkoop is niet altijd goedkoop
(en soms zelfs riskant)
Het inhuren van een goedkope SEO aanbieder kan erg verleidelijk zijn. Veel bedrijven die wat minder te spenderen hebben, proberen op kosten te besparen door te kiezen voor een goedkope SEO oplossing. Wat zou er mis mee kunnen gaan? Helaas…veel!
Hoewel de meeste mensen inmiddels hebben begrepen dat zoekmachine optimalisatie een niet te missen onderdeel is voor een succesvolle online onderneming, maken veel bedrijven soms de verkeerde beslissingen.
Hier zijn drie populaire SEO aanbiedingen die niet zo goed zijn als ze lijken:
1. Het hosting bedrijf of de CMS leverancier biedt SEO-diensten
Sommige hosting bedrijven en content management systeem leveranciers van bieden ook ‘SEO’ diensten aan in hun pakketten.
In het algemeen zijn deze aanbiedingen voorzien van geautomatiseerde tools die zoekwoorden en andere code invoegen op je webpagina’s waarna ze je website bij Google en andere zoekmachines indienen.
Jouw risico: De volledig geautomatiseerde oplossingen die aangeboden worden door vele hosting bedrijven en CMS-leveranciers zijn meestal verouderd. Tegenwoordig werken deze methoden werken meer. In het algemeen wordt automatische optimalisatie en link building door Google als spam door beschouwd.
2. Een kennis die erg goed is met computers optimaliseert je website
Misschien ken je iemand die weer iemand kent die erg goed is met computers. Zij “zullen die SEO wel even regelen” en dat zal je een hoop geld besparen omdat ze niet veel rekenen.
Jouw risico: Je kennis weet misschien precies hoe je een webpagina in HTML-code moet schrijven, maar dat betekent niet dat hij of zij SEO kennis heeft. Niet iedereen die goed is met cijfers kan je boekhouding doen. Slechte optimalisatie kan meer kwaad dan goed doen.
3. Een buitenlands bedrijf doet alles voor een lage prijs
Deze bedrijven sturen vaak ongevraagd e-mails met geweldig klinkende aanbiedingen. Ze beloven om backlinks te bouwen, je webpagina’s te optimaliseren en nog veel meer voor een laag maandbedrag. Je hoeft alleen maar achterover te leunen terwijl zij het werk doen.
Jouw risico: Veel van deze buitenlandse bedrijven maken gebruik van automatische spam-tools waarmee ze jouw website “promoten”. Het inhuren van dit soort bedrijven is vaak een goede manier om op de lange termijn je website van Google verbannen te krijgen. Kies liever voor een betrouwbare oplossing die leidt tot duurzame resultaten.
Als je de juiste tools gebruikt, kan je dingen zo efficiënt mogelijk doen. Je moet er nog steeds werk voor doen, maar het gaat een stuk makkelijker. Bij eZense helpen we je graag verder met het optimaliseren van jouw website, of dit nou gaat om het volledig ontzorgen op gebied van SEO of ondersteuning bij het uitvoeren van de werkzaamheden. Neem eens vrijblijvend contact met ons op om te zien wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen.