Social media advies
In dit blogartikel “social media advies” worden er geen social media cijfers benoemd of wordt er ingegaan op welke social media platformen je actief zou moeten zijn, maar wordt er vooral advies gegeven hoe je social media zou kunnen insteken, daar waar dit nog niet altijd goed gebeurd.
Bij het blogartikel van marketingfacts wordt er een conclusie weergegeven van de SpinAwards, vergelijkbaar met de Oscars, maar dan voor de online industrie.
Bepaal je doel vooraf
Het social media advies is om in ieder geval zo goed mogelijk het doel vooraf te bepalen. Zie social media niet als een doel op zich. Dit is een fout die vaak gemaakt wordt. “Anderen bedrijven zijn ook actief op social media en daarom doen wij ook mee” is iets wat wij vaak horen en wat voorkomen moet worden.
Een nieuwe mindset
Een conclusie die volgt uit het artikel van Marketingfacts is dat er tegenwoordig steeds vaker gekozen wordt voor een nieuwe “mindset” bij bedrijven. Deze mindset houdt in dat er niet gesproken wordt van social media, maar voor sociale technologie. Hiermee wordt bedoeld dat de strategie meer vanuit de “Why” vraag ingestoken wordt. De aanpak komt hier meer uit de hart van de onderneming.
Bekijk de afbeelding hieronder (klik voor een grotere afbeelding) hoe deze mindset eruit ziet in de “productketen”.
Social media advies
Het social media advies is dat je social media zou moeten gebruiken voor een nieuwe manier van denken en ondernemen. In feite zou je van te voren goed na moeten denken waar een klant écht behoefte aan heeft. Dit zorgt dat er een betere verbinding ontstaat tussen het bedrijf en de klant.
Vervolgens kan dit vertaald worden naar een social media strategie. In de huidige tijd is het gebruik van smartphones enorm toegenomen. Consumenten en bedrijven zijn continue online op verschillende social media platformen. Zowel onderweg, thuis als op kantoor. Dit geeft nieuwe mogelijkheden om te communiceren met je klant.
Social media doormeten
Het advies om de gegevens van het verkeer van social media goed door te meten in hulpprogramma’s, zoals Google Analytics. Hier kan er bijvoorbeeld per periode in kaart gebracht worden, hoeveel bezoekers je naar je website hebt geleid vanaf social media.
Ook kunnen gegevens zoals de inkomsten, uitgaven en een ROI berekend worden. Als je dit naast je social media doelstelling legt, kun je per periode concluderen of je je doestellingen behaald hebt. Ben je op zoek naar meer social media advies?
Neem gerust contact met ons op.