Wat zijn de grootste vernieuwingen in Google Mijn Bedrijf?
Binnen Google Mijn bedrijf zijn er veel veranderingen geweest. Eerder hebben wij jou verteld hoe je Google Mijn bedrijf kan instellen. Niet alleen heeft Google de vormgeving aangepast, maar ook een aantal van zijn functionaliteiten. Volgens Google zijn deze vernieuwingen gemaakt om nog beter vindbaar te zijn voor (nieuwe) klanten.
Lokale vindbaarheid wordt groter
Google Mijn Bedrijf maakt het ondernemers, locaties en bedrijven makkelijker om gevonden te worden binnen Google Maps en de online zoekmachine van Google. Wanneer iemand zoekt naar jouw bedrijf of gelijkmatige diensten in de buurt, dan wordt de informatie van de Google Mijn Bedrijf pagina getoond binnen de zoekresultaten. Aan de rechterkant worden locatiegegevens, foto’s en het belangrijkste, de contactgegevens, getoond.
Meer ingangen bij Google adverteren
De waarde van de bedrijven pagina van Google is binnen het advertentie netwerk AdWords van groot belang. Locatiegegevens kunnen namelijk worden gekoppeld aan advertenties. Het adres van jouw bedrijf kan getoond worden bij de advertentie. Deze optie geeft meer ingangen om het bedrijf te vinden, of om contact op te nemen.
Controle over de content door kenmerken
Waar Google Mijn Bedrijf eerder gebruik maakte van een omschrijving, maakt het nu gebruik van kenmerken. Hierdoor heeft de ondernemer meer controle over ingangen die gecreëerd kunnen worden richting zijn klanten. Zo kan een webdesign bedrijf meerdere diensten aangeven waar het zich mee bezig houd. De omschrijving is na de update alleen nog zichtbaar binnen de Google Plus pagina.
Kenmerken gaan meedraaien in de lokale vindbaarheid binnen Google zoekmachine. Wanneer klanten feedback gaan geven op de kenmerken van jouw bedrijf, wekt jouw organisatie meer vertrouwen en zal Google je beter vertonen binnen de Google zoekmachine.
Geven van reviews is makkelijk
Naast vernieuwde kenmerken binnen Google Mijn Bedrijf is het geven van reviews makkelijker gemaakt. Volgens Google is het geven van een reactie vanuit de ondernemer van grote toegevoegde waarde. De feedback van ondernemers heeft impact op de lokale vindbaarheid.
Er is geen Google Plus pagina meer nodig voor het geven plaatsen van reviews. Reviews kunnen geplaatst worden via Google Maps . Deze worden getoond in de linker kolom binnen de zoekresultaten. Het is dus een goed idee om jouw klant na het leveren van een product of dienst een review af te laten geven.
Meer weten over de vernieuwde mogelijkheden binnen Google Mijn Bedrijf? Bekijk onze dienstverlening of neem contact met ons op. Een goede Google bedrijven pagina gaat samen met een goed geoptimaliseerde website.
Meer halen uit je marketing budget?
Niet zeker van de vindbaarheid van je website en wil je meer halen uit je marketing budget? Laat je website gratis scannen! De QuickScan van eZense geeft inzicht in meer dan 15 verschillende onderdelen waarbij jouw website optimaal gevonden kan worden binnen online zoekmachines. Vraag de quickscan aan.